Dec 11, 2009

ႏွစ္သစ္ကူးေရးမွ ကရင့္အမ်ိဳးသားေရး အေတြးမ်ားဆီသုိ႔

ႏွစ္သစ္ကူးေရးမွ ကရင့္အမ်ိဳးသားေရး အေတြးမ်ားဆီသုိ႔

ျဖစ္စဥ္မွန္သမွ် အေၾကာင္းတရားရွိရသည္။ အေၾကာင္းတရားရွိေန၍ အက်ိဳးတရားျဖစ္ထြန္းလာရသည္။ အေကာင္းအဆုိးမွန္သမွ် အေၾကာင္းတရားရွိေနခဲ့ျခင္း သေဘာတြင္ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳးႏွစ္ခု၏ အျပန္အလွန္ယွဥ္တြဲျဖစ္ထြန္းလာရျခင္း၏ နိယာမပင္ျဖစ္သည္။
ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္က်င္းပရျခင္းမွာ ကရင္အမ်ိဳးသား ရွိေနခဲ့၍ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ကရင္အမ်ိဳးသားဘ၀ အရွည္တည္တံ့ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ လုိအပ္ေသာ အေၾကာင္းတရာမ်ားအနက္ ႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္ က်င္းပေနၾကျခင္းျဖစ္စဥ္သည္လည္း အေျခခံအေရးပါေသာ အေၾကာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္လာခဲ့ရပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ရာေက်ာ္ကာလက ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခရစ္ဘာသာ၀င္ကရင္မ်ားအခ်ိဳ႕ ေခတ္ပညာတတ္ျဖစ္လာသည္။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားေရာက္ သြားခဲ့ၾကသည္။ ႏုိင္ငံတကာ အျမင္အေတြး ပတ္၀န္းက်င္သစ္ႏွင့္ ထိေတြ႔ခဲ့ရာမွ အမ်ိဳးသားေရး အေတြးအျမင္ရလာၾကသည္။ အမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္`ေဒါကလု` ကိုပင္ဖြဲ႕စည္းၾကကာ ကရင္အမ်ိဳးသားေရးရာကို ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ `ေဒါကလု` အဖြဲ႔တြင္ စေကာကရင္ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ခ်ည္းျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္မဟုတ္ေသာ ကရင္မ်ားႏွင့္ ပိုးကရင္ႏြယ္စုတုိ႔၏ ယံုၾကည္ အားကိုးေထာက္ခံမွဳ အားနည္းခဲ့ေၾကာင္း
ေနာက္ပိုင္းကာလ ဆႏၵခံယူပဲြစစ္တမ္းက ေဖာ္ျပလာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာစံု၊အႏြယ္စံုတုိ႔ျဖင့္ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းေရး သင္ခန္းစာရခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ထုိစဥ္ကတည္းက ဘာသာေရးႏွင့္ စကားစာေပမ်ား ကြဲျပားမွဳရွိေနျခင္းအေပၚ စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ခဲြျခားမွဳမရွိ၊ ဘက္လုိက္မွဳအစြဲမ်ား ကင္းရွင္းရန္လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ကြဲျပားမွဳအေပါင္း ေပါင္းစည္းၾကရမည့္အသြင္ကို ညြန္းျပခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔

ေႏွာင္းပိုင္းကာလ ျဗိတိသွ်ပါလီမန္လႊတ္ေတာ္ ကရင္အမတ္မ်ားက `ကရင္အမ်ိဳးသားေန႔တစ္ေန႔` အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာရန္ စိုင္းျပင္းခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္အျဖစ္သာ တင္ျပေတာင္းဆုိၾကရန္ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။ `ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္` တစ္ရက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္အတည္ျပဳရန္ပင္ အလြန္ညွိႏွိဳင္းခဲ့ရေသးသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကြဲျပားျပန္႔က်ဲေနေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားလူမွဳအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ဘာသာေရး၊ စကား၊ စာေပႏွင့္ နယ္ေျမေဒသ ရုိးရာဓေလ့မ်ားအရ ႏွစ္သစ္ကူးျခင္းဓေလ့မ်ား၊ ေန႔ရက္မ်ား ကြဲျပားလ်က္ရွိေနသျဖင့္ ကရင့္ဘ၀ဓေလ့ႏွင့္ အကိုက္ညီဆံုးျဖစ္ေသာ ကရင္ ႏွစ္ ဦးအစ သေလ ထုိင္ခုတ္ဖုိ ကို ျမန္မာ ျပာသုိလႏွင့္ ကိုက္ညီကာ အမ်ားသေဘာတူ အတည္ျပဳခဲ့ၾကသည္။
ဤသည္မွာ `မတူညီမွဳမ်ားထဲမွ ညီညြတ္ျခင္းကို တည္ေဆာက္ျခင္း` ပင္ျဖစ္သည္။ `Unity in Diversity` ဟုဆုိရမည္။ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ၁၉၃၇-ခုႏွစ္ကစခဲ့ေသာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔အား တစ္မိသားစုခ်င္း၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႔ျခင္းမွ တစ္ရြာခ်င္း၊ တစ္ျမိဳ႕နယ္ခ်င္း အတုိင္းအတာအထိ ေပါင္းစုဆင္ႏႊဲလာခဲ့ၾကသည္တြင္
တစ္္မ်ိဳးသားလံုး၏ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ပိုမုိေပၚလြင္လာခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားပင္။

ဆက္ဖတ္ရန္...

ျပာသို-တပို႔တြဲ

၁၉၃၇-၃၈-ခုႏွစ္မွ တရား၀င္က်င္းပလာခဲ့ေသာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မွာ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္ထိဆုိလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း (၇၀)မွ်ပင္ ရွည္ၾကာလာျပီ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္သစ္ကူး အစီအစဥ္မွာ အစဥ္သာယာေျဖာင့္ျဖဴးခဲ့သည္ဟု မဆုိႏုိင္ခဲ့ေပ။ ကိုလုိနီေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္ပို္င္းႏွစ္မ်ား (ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ေခတ္မတုိင္မီ) ၁၀၆၃-ခုႏွစ္အထိ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ အခမ္းအနားမ်ားကို အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ကရင္ပုဂၢဳိလ္လူၾကီးမ်ား ဘာသာေရး၊ လူမွဳေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဦးေဆာင္၍လည္းေကာင္း၊ မိသားစု၊ ေက်းရြာစုအလုိက္စုေပါင္း၍လည္းေကာင္း က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ၁၉၆၂-ခုႏွစ္ႏွစ္ဦးပိုင္းတြင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ရယူခဲ့ျပီး ၁၉၆၃-ခုႏွစ္ အတြင္းျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးၾကရန္ ေတာတြင္းလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္။ ေတာတြင္းေရာက္ ေတာ္လွန္းေရးအဖြဲ႔(၈)ဖြဲ႕မွ် လာေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မန္းဘဇံေခါင္းေဆာင္သည့္ KNU အဖြဲ႔ႏွင့္ မုဆုိးေကာ္ကဆာ ေစာဟန္တာသာေမႊး ေခါင္းေဆာင္ေသာ KRC (ကရင္ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ) တုိ႔ လာေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ KRC အဖြဲ႔မွတပါး အျခားေသာ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုတုိ႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးညွိႏွိဳင္းမွဳ မေအာင္ျမင္ဘဲ ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့သည္။
KRC အဖြဲ႔မွ ညွိႏွဳိင္းေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားအနက္ အခ်က္တစ္ရပ္မွာ `ကရင္ျပည္နယ္` ဟူေသာ စကားရပ္အစား `ေကာ္သူးေလျပည္နယ္` ဟု ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက သေဘာတူလက္ခံ၍ `ကရင္ျပည္နယ္` အစား `ေကာ္သူးေလျပည္နယ္` ဟု ေခၚေ၀ၚသံုးႏွဳန္းရန္ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာေပးခဲ့သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ၁၉၇၄-ခုႏွစ္ နုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲအတည္ျပဳရန္ ျပည္သူမ်ားထံ ခ်ျပဆႏၵရယူသည့္အခါ `ေကာ္သူးေလ` ဟူေသာ စကားရပ္ေ၀ါဟာရမွာ ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳေသာ စကားရပ္မဟုတ္ခဲ့၍ `ကရင္ျပည္နယ္` အျဖစ္သာသံုးစြဲရန္ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ရျပန္သည္။
ဤသည္မွာ ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ကိုယ္စားျပဳထည့္စဥ္းစားေပးရာ မရာက္ခဲ့ဘဲ တစ္စုတစ္ဖြဲ႔ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳအေလးေပးခဲ့သည့္အသြင္ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းပင္။ ဆႏၵစဲြမကင္းေသာ လုပ္ငန္းရပ္ ရလဒ္ဟုပင္ ဆုိရပါမည္။ သင္ခန္းစာယူစရာျဖစ္ခဲ့သည္။

ႏွစ္သစ္ေန႔ရက္ႏွင့္ဗဟို



ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီႏွင့္ေဆြးေႏြးညွိႏွိဳင္းမွဳေျပလည္ျပီး မၾကာမီမွာပင္ KRC က ယခင္ကိုလုိနီေခတ္က အတည္ျပဳရယူလာခဲ့ေသာ ကရင္နွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္ (သေလး-ထုိင္ခုတ္ဖုိ)ကို ျမန္မာျပာသိုလေန႔ရက္ႏွင့္ ညွိႏွိဳင္းယူထားျခင္းမွာ မွားယြင္းေၾကာင္း၊ ကရင္ျပကၡဒိန္အရ (၁၃)လ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ တပို႔တြဲလသာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း၊ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ရန္လည္း ၾကိဳးပမ္းလာၾကသည္။ ရွင္းလင္းေဟာေျပာပြဲမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကသည္။ သတင္းစာ၊ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ေရးသားတင္ျပလာၾကသည္။ တစ္ဖက္ကလည္း ျပာသိုလကိုသာ သမုိင္း၀င္ေန႕ရက္ တစ္ရက္အျဖစ္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ေပးမည့္ အေျခခံေကာငး္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးတင္ျပလာၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးအေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပာသို-တပို႔တြဲ ျပႆနာျဖစ္လာသည္။ ထုိစဥ္ကာလက်ေရာက္လာမည့္ ၂၇၀၄-ခုႏွစ္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္အားအမ်ားျပည္သူတုိ႔၏အလုပ္ပိတ္အားလပ္ရက္အျဖစ္
တရား၀င္ထုတ္ျပန္ေၾကျငာျခင္း မျပဳႏုိင္ခဲ့ေပ။

ထုိအေျခအေနတြင္ `သေလးထုိင္ခုတ္ဖုိ´ ျပာသိုလဆန္း(၁)ရက္ေန႔သည္
ေတာင္ေပၚေျမျပန္႕ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္လာခဲ့ေသာ သမုိင္း၀င္ေန႔ရက္ျဖစ္၍ အပ်က္မခံ၊ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ရန္ တာ၀န္ရွိၾကသည္ဟု ရန္ကုန္ျမိဳ႕နယ္စံု ကရင္အမ်ိဳးသားထု၏ ဘေရတန္ေက်ာင္း၀င္း၌ က်င္းပသည့္ လူထုအစည္းအေ၀းမွ တညီတညြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ `ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္က်င္းပေရး ဗဟိုေကာ္မတီ(မဟာရန္ကုန္)´ ကိုဖြဲ႔စည္းကာ အစဥ္အလာမပ်က္ ႏွစ္သစ္ပြဲေတာ္ကို က်င္းပလာခဲ့သည္။ ထုိမွစ၍ သမုိင္း၀င္ ကရင္နွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္မွာ မေျပာင္းမလဲ တည္ျငိမ္ ျမဲေနပါ၏။

အေျခခံမူ ခ်မွတ္ျခင္း

အတိတ္ျဖစ္စဥ္ သင္ခန္းစာမ်ားရယူျပီး ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးက်င္းပရာတြင္ အေျခခံမူ(၅) ရပ္ကို ခ်မွတ္လာခဲ့သည္။ ထုိမူ(၅)ရပ္မွ မေသြဖည္ဘဲ လမ္းညြန္မွဳအျဖစ္ ခံယူက်င့္သံုးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအေျခခံလမ္းညြန္မွဳတြင္ အဓိကက်သည္မွာ ကရင္နွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကို ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစံု စည္းလံုးညီညြတ္ေရးသို႔ ေရွးရွဴက်င္းပရန္ျဖစ္ျပီး တစ္မ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ဆုိင္ေသာ ဤေန႔ရက္အား ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ စီးပြါးေရး၊ ဘာသာေရး၊ စကားစာေပအေရး၊ ၀ါဒသေဘာတရား ႏုိင္ငံေရးအရ အျမတ္ထုတ္ အသံုးခ်ျခင္း လံုး၀မျပဳၾကဘဲ အစြဲကင္းသည့္ တူညီေသာ ကရင္အမိ်ဳးသားစိတ္ဓာတ္တုိ႔ျဖင့္ က်င္းပရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ႏွစ္သစ္ကူးေရးမွ ကရင္အမ်ိဳးသားေရး

ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကို တစ္ေန႔တစ္ရက္တည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္၀ွမ္း က်င္းပလာခဲ့သည္မွာ ၁၉၃၈ -ခုႏွစ္ မွအစျပဳခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ႏွစ္(၇၀) ေက်ာ္ေရာက္လာခဲ့ပါျပီ။ ကရင္အမ်ိဳးသားတုိ႔ ေနထုိင္ရာနယ္ေျမ ေရာက္ရွိရာေဒသမ်ားတုိ႔၌ တစ္မိသားစုခ်င္း၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႔ခ်င္း၊ တစ္ရပ္ခ်င္း၊ တစ္ျမိဳ႕နယ္ခ်င္း အစရွိသည္ျဖင့္
အတုိင္းအတာတစ္ခုစီတုိ႔ျဖင့္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကရာတြင္ …
-ႏွစ္ေဟာင္းကို ႏွဳတ္ဆက္၊ ႏွစ္သစ္ကို ၾကိဳဆုိသည့္ အထိန္းအမွတ္ အလွဴပြဲအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
-ေကာက္ဦးေပၚသည့္ကာလ ေကာက္သစ္စားပြဲအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
-ယဥ္ေက်းမွဳေဖာ္ထုတ္သည့္ ယဥ္ေက်းမွဳပြဲေတာ္ အျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း က်င္းပလာခဲ့ၾကသည္။
အမ်ိဳးသားေရးပြဲေတာ္ေန႔ တစ္ေန႔အျဖစ္သို႔ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အမ်ိဳးသားထုအတြင္း ကြဲျပားမွဳ၊ ျခားနားမွဳအေပါင္းတုိ႔ ေပါင္းစုလက္တြဲကာ အနာဂတ္အမ်ိဳးသားဘ၀အတြက္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကရမည့္ ခရီးစဥ္ႏွင့္
လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားေဖာ္ထုတ္ခ်မွတ္သြားရမည့္ အခ်ိန္အခါ ဆုိက္ေရာက္လာခဲ့သလုိ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရမည့္အခ်ိန္ကာလလည္း ျဖစ္ေနပါျပီ။

ႏွစ္သစ္ကူးစိတ္ဓာတ္ျဖင့္

-တစ္မိသားစုခ်င္းမွ တစ္မ်ိဳးသားလံုးပါ၀င္ဆင္ႏႊဲလာသည့္ ႏွစ္ကူးပဲြေတာ္၊
-ကြဲျပားေနခဲ့ေသာ ေန႔ရက္မ်ားမွ တစ္ေန႔တစ္ရက္တည္းကို အမ်ားဆႏၵႏွင့္အညီ ညီညြတ္ေရးေဖာ္ေဆာင္လာခဲ့သည့္ ႏွစ္ကူးပြဲေတာ္၊
-မတူညီသည့္ ဘာသာစကား၊ ကြဲျပားေနခဲ့သည့္ ဘာသာတရား၊ ကြာလွမ္းၾကသည့္ နယ္ေျမေဒသႏွင့္ ၀ါဒအျမင္
သေဘာတရား ကြဲျပားမွဳအေပါင္းတုိ႔ ေပါင္းစုမိၾကသည့္ ႏွစ္ကူးပြဲေတာ္၊
-ထုိထုိေသာကြဲျပားမွဳ၊ ျခားနားမွဳအေပါင္းတုိ႔ ဤေန႔ ဤရက္တြင္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ေပါင္းစုညီညြတ္ၾကျခင္း၊ ခ်စ္ၾကည္ စည္းလံုးၾကျခင္းမွာ တူညီေသာ ႏွစ္သစ္ကူးစိတ္ဓာတ္ ေမြးျမဴၾက၍ ျဖစ္ပါသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုိရလွ်င္ ဤေန႔ဤရက္တြင္ ခံယူၾက၊ ေမြးျမဴၾက၊ က်င့္သံုးၾကေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးသည္ `တကယ့္စစ္မွန္ေသာ ကရင့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္` ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္သစ္ကူးစိတ္ဓာတ္(၀ါ) စစ္မွန္ေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေန႔စဥ္ေမြးျမဴခံယူက်င့္သံုးၾကမည္ဆုိပါလွ်င္ယေန႔ကြ်န္ဳပ္တုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကေသာ
စည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ ထုိမွတဆင့္ ကရင့္အမ်ိဳးသားဘ၀တုိးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးေရးဆုိသည္မွာ လက္တစ္ကမ္းအကြာတြင္ေစာင့္စားၾကိဳဆုိေနလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ယံုၾကည္ၾကေစခ်င္ပါသည္။
နိဂံုးအားျဖင့္ ေဖာ္ျပအသိေပးလိုသည္မွာ ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္ပြဲေတာ္အား သာမန္ပြဲငယ္တစ္ပြဲအျဖစ္မွ်သာ ခံယူရွဳျမင္ျခင္းမဟုတ္ပါဘဲ အထက္ေဖာ္ျပခဲ့ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားအရ ကရင္အမ်ိဳးသားေရးပြဲေတာ္ တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ရွဴျမင္ႏုိင္ပါေစ၊ အေတြးမ်ား ဆန္႔ထုတ္ႏုိင္ပါေစ၊ အလုပ္မ်ားဖန္တီး ခ်မွတ္သြားႏုိင္ပါေစ၊ အလုပ္မ်ားျဖင့္လည္း တုိးျမွင့္ေဖာ္ေဆာင္သြားႏုိင္ၾကပါေစ ဟု ဆႏၵျပဳပါသည္။

မန္းေဌးရွိန္

၂၇၄၈-ခုႏွစ္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ (မဟာရန္ကုန္) ကရင့္ေၾကးမံုမွ

No comments: