Mar 6, 2009

ကရင္ေရွ႕ေရး အလင္းေရာင္ေပးခဲ့သူ

ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ စာေပအေရးအသားမေပၚေပါက္မီအခ်ိန္ကတည္းက ထား ဟုေခၚေသာ ကဗ်ာလကၤာမ်ားကို ၀ါသနာထံုခဲ့သည့္အေလ်ာက္ သက္ၾကီးစကားသက္ငယ္ၾကား ဆုိသည့္အတုိင္း သားစဥ္ေျမးဆက္တုိ႔အား မိမိလူမ်ိဳးတုိ႔ ေရွးကျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္မ်ားကို ႏွဳတ္တုိက္အာဂံုေဆာင္ လက္ဆင့္ကမ္းေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။

ထိုေရွးကဗ်ာလကၤာမ်ားတြင္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား ထီ့ေဆ့ေမ့ယြာ အရပ္တြင္ သာယာ၀ေျပာေသာႏုိင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ေနထုိင္ခဲ့ျပီး အၾကီးအကဲမွာ ဘုိးေတာ္ၾကီး ေထာ့မဲပါ ျဖစ္ေၾကာင္းပါရွိပါသည္။ ထီ့ေဆ့ေမ့ယြာ ၏ အဓိပၸါယ္မွာ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ေသာ သဲျပင္ၾကီးအား ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားျဖတ္ေက်ာ္စီးဆင္းရာမွ ေရႏွင့္အတူ သဲမ်ား ေရာပါစီးဆင္းသြားျခင္းကို ဆုိလုိသည္။ ထုိအရပ္ေဒသမွ စတင္ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကသည့္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါ ေနရာေဒသအႏွံ႕အျပားသို႔ ေရာက္ရွိကြဲျပားသြားၾကေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္တြင္ ဘုိးေတာ္ၾကီး ေထာမဲပါမွ သားသမီး ေျမးျမစ္တုိ႔အား ျပန္လည္စုစည္း၍ ၀က္သားဟင္းျဖင့္ စုေပါင္းေကြ်းေမြးၾကဦးမည္ဟု အဆုိရွိခဲ့သည္။ႏွဳတ္တုိက္အာဂံုေဆာင္ေျပာခဲ့ၾကသည့္ ကဗ်ာလကၤာမ်ားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားေရးစရုိက္လကၡဏာပါရွိသည္ျဖစ္၍ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ႏွလံုးအိမ္တြင္ ယေန႔တုိင္စြဲထင္လ်က္ရွိသည္။
ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ေအးခ်မ္းစြာေနလုိေသာ သဘာ၀ရွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ မိမိတုိ႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ဘ၀လံုျခံဳမွဳမရွိေသာေၾကာင့္ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႕စြာျဖင့္ ေျပးဖုိ႔ရန္အသင့္ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ရာစုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ ၁၈၈၁-ခုႏွစ္ဆီက ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ ဘ၀လံုျခံဳတုိးတက္မွဳအတြက္ ေဖၚေဆာင္ေပးႏုိင္မည့္ အသင္းအဖြဲ႔တစ္ခုကို ဖြဲ႔စည္းလာခဲ့ၾကသည္။၄င္းအဖြဲ႔အစည္းမွာ ကရင္လူမ်ိဳးတုိင္း၏ႏွလံုးအိမ္တြင္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားအသင္း (Karen National Association)ျဖစ္သည္။စေကာကရင္ဘာသာစကားအားျဖင့္ ေဒါကလူ ဟု အမ်ားသိၾကသည္။ေဒါကလူအသင္းစတင္ဖြဲ႔စည္းသည့္ကာလသည္ ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံကိုသာ အဂၤလိပ္တုိ႔သိမ္းပိုက္ႏုိင္ခဲ့သည့္ကာလျဖစ္ျပီး အထက္ျမန္မာႏုိင္ငံကိုမူ သီေပါမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ဆဲကာလျဖစ္သည္။အိႏၵိယအမ်ိဳးသားကြန္ဂရက္သည္၁၈၈၅-ခုႏွစ္တြင္လည္းေကာင္း၊ ၀ုိင္အမ္ဘီေအအသင္းသည္၁၉၀၆-ခုႏွစ္တြင္လည္းေကာင္း၊ ေဒါကလူအသင္းထက္ ေနာက္က်မွ ေပၚေပါက္ဖြဲ႔စည္းလာခဲ့သည္။ေဒါကလူသင္းသည္ ကရင္လူမ်ိဳးမပေပ်ာက္ေရးအတြက္ မည္သည့္လူမ်ိဳးကိုမွ် မထိခုိက္၊ မည္သည့္၀ါဒဘက္မွမလုိက္၊ အမ်ိဳးသားေရးသန္႔သန္႔ျဖင့္ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔အား ဦးေဆာင္မွဳေပးခဲ့သည္။

ဆက္ဖတ္ရန္...

ကရင္မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္အေျမာက္အမ်ားကိုလည္း ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ကရင္စကားေျပာေရး၊ ကရင္၀တ္စံု၀တ္ေရး၊ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားအမည္ေရွ႕တြင္ ေနာ္၊ နမ့္၊ ေစာ၊ စ၊ မန္း စသည္တုိ႔ ထည့္သြင္းေျပာဆုိေရး၊ ကရင္စာေပသင္ၾကားေရးမွသည္ အမ်ိဳးသားကိုယ္စားျပဳ ကရင္အမ်ိဳးသားအလံ၊ ကရင္အမ်ိဳးသားသီခ်င္း၊ ကရင္အမ်ိဳးသားေန႔ (National Day) ရရွိေရးအတြက္ တုိင္းတစ္ပါးအုပ္ခ်ဳပ္သူ အဂၤလိပ္အစိုးရထံ တင္ျပေတာင္းဆုိခဲ့သည္။(ကရင္အမ်ိဳးသားေန႔အစား ၁၉၃၈-ခုႏွစ္တြင္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ကိုသာ ရရွိခဲ့သည္။ထုိအခ်ိန္သည္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲျပင္းထန္စဥ္ကာလျဖစ္၍ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔အား အမ်ိဳးသားေရး၊ ႏုိင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္း လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။စာေရးသူ)
ပေဒသရာဇ္ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကသည့္ကာလတြင္သာမက ထုိ႔ထက္ဆုိး၀ါးသည့္ တုိင္းတစ္ပါးနယ္ခ်ဲ႕စနစ္ စတင္၀င္ေရာက္လာခ်ိန္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ခုလံုး သူ႔ကြ်န္ဘ၀မေရာက္ရွိခင္ကတည္းက ေဒါကလူအသင္း၏အမ်ိဳးသားၾကိဳးပမ္းမွဳသည္ ဘုိးေဘးတုိ႔၏ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္ကို လႊဲေျပာင္းေပးႏုိင္ခဲ့သလုိ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္တုိ႔အား အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာ လက္ဆင့္ကမ္းေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ေဒါကလူအသင္းကို ပထမဆံုးတည္ေထာင္ခဲ့သူမွာ ေဒါက္တာတီသံျဗာ (M.A,D.D) ျဖစ္သည္။ေဒါကလူအသင္းႏွင့္ေဒါက္တာတီသံျဗာသည္ ဒဂၤါးျပားတစ္ခု၏ ေခါင္းႏွင့္ပန္းကို ခြဲမရသကဲ့သို႔ ေဒါကလူအသင္းသည္လည္း ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ႏွလံုးအိမ္တြင္ ဖ်က္မရသည့္ အမ်ိဳးသားေရးမွတ္တုိင္တစ္ခုဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
ေဒါက္တာတီသံျဗာ၏ အမည္ရင္းမွာ သံျဗာျဖစ္သည္။ ၁၈၄၂-ခုႏွစ္၊ ပုသိမ္ျမိဳ႕ က်ံဳလားရြာတြင္ ေမြးဖြါးခဲ့ျပီး မိဘႏွစ္ပါးစလံုးမွာ စေကာကရင္လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။(၆)ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ဖခင္ဆံုးပါး၍ မိခင္ မုဆုိးမၾကီးႏွင့္ ေနထုိင္ၾကီးျပင္းလာခဲ့ရျပီး စား၀တ္ေနေရးအတြက္ က်ြဲေက်ာင္းသည့္အလုပ္ကိုပင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရသည္။ သံျဗာ(၁၀)ႏွစ္သားအရြယ္ ၁၈၅၂-ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲျဖစ္ပြါးလာသျဖင့္ ေတာပုန္းဓားျပရန္မွ လြတ္ကင္းရန္အတြက္ ပုသိမ္ျမိဳ႕ေပၚသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ကြ်ဲေက်ာင္းသား သံျဗာသည္ အေမရိကန္ႏွစ္ျခင္းသာသနာမွ ဖြင့္လွစ္သည့္ ကိုးဆူအကယ္ဒမီေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ကိုးဆူအကယ္ဒမီေက်ာင္းသည္ ေႏြရာသီတြင္သာဖြင့္လွစ္သည့္ေက်ာင္းျဖစ္သည္။
ဓႏုျဖဴျမိဳ႕တြင္ အလွည့္က် ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္အစည္းအေ၀းက်ေရာက္သည့္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္၊ ပုသိမ္၊ ဓႏုျဖဴ ေဒသအသီးသီးမွ ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဘာသာ၀င္အမ်ားအျပားလာေရာက္ၾကရာ သံျဗာတုိ႔ သားအမိသည္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ထိုအစည္းအေ၀းတြင္ သူတုိ႔သားအမိသည္ သာသနာျပဳဆရာ မစၥတာဗင္တန္တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ဆံုေတြ႔ခဲ့သည္။ ဤသည္ပင္ သံျဗာအဖုိ႔ ဘ၀အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္ေစခဲ့သည္။ (မစၥတာဗင္တန္သည္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲတြင္ ပဲခူးရုိးမွေဒသမွ ကရင္စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ားအား ရန္ကုန္ အလံုရြာ(ယခု ကရင္ျခံ)ကို ဂရန္ခံ၀ယ္ယူ၍ ရြာတည္ေထာင္ေပးခဲ့သူျဖစ္သည္။)
သံျဗာ၏ရုိးသားမွဳ၊ ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္မွဳကို သာသနာျပဳဆရာမ်ားက သေဘာက်ၾကသည္။ မစၥတာဗင္တန္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ေဒသခံတုိင္းရင္းသားမ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးႏုိင္ေရးအတြက္ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္အတူ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုပါ ဘက္စံုေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ဤအထဲတြင္ သံျဗာအား အေမရိကန္ျပည္သို႔ပို႔၍ ပညာသင္ၾကားေစေရးလည္းပါ၀င္သည္။ သံျဗာကိုယ္တုိင္ ပညာသင္ၾကားလုိစိတ္၊ စြန္႔စားလုိစိတ္ရွိသူျဖစ္၍ သံျဗာ၏မိခင္သည္လည္း သား၏ေနာင္ေရးအတြက္ သံျဗာအား မစၥတာဗင္တန္ဇနီးေမာင္ႏွံထံသို႔ အပ္နွံလုိက္သည္။ သံျဗာကို ပညာသင္ေစလြတ္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ရန္ကုန္သို႔ေခၚေဆာင္လာခဲ့သည္။၁၈၅၈-ခုႏွစ္တြင္ မစၥတာဗင္တန္ကြယ္လြန္၍ သံျဗာအဖုိ႔ ပညာသင္ၾကားေရးသည္လည္း ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွ၍ ရပ္ဆုိင္းသြားခဲ့ရသည္။
၁၈၆၅-ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ အေမရိကန္ျပည္သို႔ျပန္၍ အနားယူမည့္ သာသနာျပဳဆရာမ မစၥစ္အင္ေဂါအား သာသနာျပဳအားလံုးက သံျဗာကို ေခၚေဆာင္သြားရန္အဆုိျပဳၾကရာ သံျဗာအဖုိ႔ အေမရိကန္ျပည္သို႔ ပညာသင္ၾကားေရးအတြက္ အခြင့္အလမ္းတစ္ခု ထပ္မံေပၚေပါက္ခဲ့ျပန္သည္။သံျဗာသည္ အလားအလာေကာင္းသည့္ လူငယ္တစ္ဦးဟု အမ်ားကယူဆထားၾကရာ မစၥစ္အင္ေဂါႏွင့္အတူ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသို႕ ပညာသင္ၾကားရန္ လုိက္ပါခြင့္ရခဲ့သည္။သံျဗာ၏အေၾကာင္းၾကားမွဳေၾကာင့္ ပုသိမ္တြင္ ရွိေနသည့္မိခင္ၾကီးသည္လည္း မိမိသားအား ၀မ္းသာအားရျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔လာ၍ ႏွဳတ္ဆက္ခဲ့သည္။သို႔ေသာ္လည္း သံျဗာ၏မိခင္သည္ အဖမဲ့သားအား မိစံုဖစံုမဟုတ္ဘဲ လူလားေျမာက္ေအာင္ ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရျပီး မျပည့္မစံုဘ၀ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံျခားပညာသင္သြားမည့္ သားျဖစ္သူအား ေငြသားတစ္မတ္ႏွင့္ ကရမက္တံုးေလး တစ္တံုးသာ ေရျခားေျမျခားသြားမည့္ သားျဖစ္သူအား အမွတ္တရ အလြမ္းေျပလက္ေဆာင္ေပးလုိက္ႏုိင္ရွာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သံျဗာ၏ မုဆုိးမမိခင္စိတ္ထဲတြင္ မိခင္ေမတၱာသည္လည္းေကာင္း၊ အနာဂတ္ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ သားေကာင္းတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားေကြ်းေမြးခြင့္ရခဲ့သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ဂုဏ္ယူမွဳသည္လည္းေကာင္း ေငြသားတစ္မတ္ႏွင့္ ကရမက္တံုးေလးတစ္တံုးျဖင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္တန္ဖုိးျဖတ္၍ ရႏုိင္မည္မထင္ပါ။
အေမရိကန္ႏုိင္ငံသို႕အသြား စီးလာသည့္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသည္ ထုိစဥ္က အာဖရိကတုိက္ဂြတ္ဟုပ္အငူကို လွည့္ပတ္ေမာင္းရသျဖင့္ အေမရိကန္ျပည္သို႔ေရာက္ရန္ (၆)လၾကာေမာင္ႏွင္ခဲ့ရသည္။ သံျဗာ၏အသက္သည္ (၂၃)ႏွစ္အရြယ္ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ျပည္သို႔ေရာက္ျပီး နယူးေယာက္ျမိဳ႕မွတဆင့္ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႕သို႔ေရာက္ခဲ့သည္။ ထုိႏုိင္ငံတြင္ သံျဗာသည္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊မဂၢဇင္းမ်ားကို လမ္းေတာက္ေလွ်ာက္ေရာင္းခ်ျပီး ပညာသင္ၾကားေရးအတြက္ ေငြစုခဲ့ရသည္။သံျဗာသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္စဥ္ကတည္းက မစၥတာဗင္တန္တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံေက်းဇူးေၾကာင့္ ေျမတုိင္းပညာကို တတ္ေျမာက္ခဲ့ရာ အေမရိကန္ျပည္၏ မီးရထားဌာနတြင္ ေျမတုိင္းအလုပ္ကို ဆက္လုပ္ရင္း ေငြစုျပန္သည္။ထုိစဥ္က အေမရိကတုိက္ ေတာေတာင္မ်ားတြင္ ကြ်ဲရုိင္းမ်ားေပါလွ၍ မီးရထားေဖါက္လုပ္ရာတြင္ ကြ်ဲရုိင္းအႏၱရာယ္ကို ႏွိမ္နင္းေရးအတြက္ မီးရထားကုမၼဏီမ်ားက ေသနတ္ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းရန္ လူငွားခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က ေလာက္ေလးခြျဖင့္ ကြ်ဲေက်ာင္းခဲ့ဖူးသည့္ သံျဗာအတြက္ ကြ်ဲရုိင္းမ်ားႏွိမ္နင္းေရးအလုပ္ရခဲ့ျပန္သည္။
သံျဗာသည္ စာနယ္ဇင္းေရာင္းခ်သည့္အလုပ္၊ ေျမတုိင္းအလုပ္၊ ကြ်ဲရုိင္းႏွိမ္နင္းေရးအလုပ္တုိ႔မွ စုေဆာင္းရရွိသည့္ေငြျဖင့္ ဂုိခ်က္စတာတကၠသိုလ္၌ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသို႔ေရာက္ျပီး (၆)ႏွစ္အၾကာ ၁၈၇၁-ခုႏွစ္တြင္ ၀ိဇၨာဘြဲ႔(B.A)ကို ရရွိခဲ့သည္။ ေနာက္(၂)ၾကာေသာအခါ (M.A)ဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့ျပန္သည္။ မိမိစရိတ္ျဖင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားအနက္ ေဒါက္တာတီသံျဗာသည္ ပထမဆံုးျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာတီသံျဗာသည္ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္ျပည့္စံုသည္ႏွင့္ အမိႏုိင္ငံသို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။ ကမၻာအရပ္ရပ္သို႔ေရာက္ဖူးခဲ့ျပီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့သည့္ ေဒါက္တာတီသံျဗာသည္ အမိႏုိင္ငံသို႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ျဗိတိသွ်အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားတြင္ ရာထူးေပးဆြဲေဆာင္ေသာ္လည္း ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။အလံု-ပဲခူး ကရင္အထက္တန္းေက်ာင္း(ယခု အ.ထ.က (၁၀)အလံု)တြင္ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ ၀င္ေရာက္အမွဳထမ္းခဲ့သည္။စေကာကရင္ဘာသာျဖင့္ စာအုပ္ေပါင္း(၂၅)အုပ္အထိ ျပဳစုခဲ့ရာ စေကာကရင္-အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္သည္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ခရစ္ယာန္ဘာသာတရားဆုိင္ရာ စာေပျပဳစုမွဳအတြက္ (D.D)ဘြဲ႔ကိုလည္း ရရွိျပန္သည္။
ႏွစ္ရွည္လမ်ား ကမၻာအရပ္ရပ္တြင္ ေရာက္ရွိေနထုိင္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ေဒါက္တာတီသံျဗာသည္ အမိေျမႏွင့္ မိမိလူမ်ိဳးကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္း၏ ရင္ဖြင့္ေရးသားခ်က္တစ္ခုတြင္ ကမၻာေပၚမွာ အလွပဆံုးျဖစ္သည့္ မိမိေမြးရပ္ဇာတိေျမသို႔ ျပန္လာေသာ ကြ်န္ုပ္အား ရန္ကုန္ျမစ္၀ဲယာနွစ္ဘက္ရွိ ေရစပ္ဆီမွ ေလအဟုန္ေၾကာင့္ ယိမ္းညြတ္ေနေသာ လမုပင္ကေလးမ်ားသည္ပင္ ၀မ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆုိေနၾကေရာ့ေလသလားဟု ကြ်ႏ္ုပ္မွတ္ထင္မိေတာ့သည္ ဟူ၍ပါရွိသည္။အမိေျမႏွင့္ အမ်ိဳးကိုခ်စ္တတ္သူ၊ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏အမ်ိဳးသားေရးကို အတုိင္းအဆ ေဖၚမျပနုိင္ေသာရည္မွန္းခ်က္ျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရး မီးရွူးတုိင္အျဖစ္ ၁၈၈၁-ခုႏွစ္ ေဒါကလူေခၚ ကရင္အမ်ိဳးသားအသင္း (Karen National Association)ကို တည္ေထာင္ခဲ့သူ ေဒါက္တာတီသံျဗာသည္ ကရင့္ႏွလံုးအိမ္ထဲတြင္ ထင္က်န္ရစ္ေနဆဲ အမ်ိဳးသားေရးမွတ္တုိင္တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။

မန္းထိန္၀င္းစိန္

No comments: